Начало Подправки Полезни храни

Полезни храни

Полезни храни

 Американското списание Helth  побликува списък на 25 полезни храни , определени за най-здравословните храни.

Ето кои са те и за какво са полезни :

1. Авокадо - много богато  на целулоза , понижава нивото на холестерола.

 

2. Броколите са богати на витамин Ц и бета каротин и спомагат за намаляване на риска от рак на гърдата.

 

3.В динята се съдържат едни от най - силните антиоксиданти  - витамин Ц и бета каротинът.Именно те предпазват клетките от вредните свободни радикали , освен това в динята се съдържа и калйй , който спомага за понижаване на кръвното.

 

4. Доматите не съдържат никакви мазнини , спомагат за понижаване на риска от рак на дебелото черво , предотвратяват заболявания на пикочният мехур и стомаха.

 

5. Джинджифилът не съдържа никакви мазнини и целулоза , помага при тежест в стомаха и намалява гаденето.

 

6.Кайсии - също съдържат бета каротин - силен антиоксидант , полезни са и за очите.

 

7. Китайско зеле - богато е на калций , полезно за превенция на остеопороза , има свойството да понижава нивото на естрогена и предпазва от рак на гърдата.

 

8.Лещата е много богата на белтъчини , но не съдържа мазнини , полезна е за сърцето и предпазва от рак на гърдата.

 

9. Лапад - богата е на желязо , магнезий и витамин В2.Полезна е при анемии , след загуба на кръв или след операции.

 

10. Лук , според някои изследвания лукът намалява риска от образуване на ракови клетки.Не съдържа никакви мазнини.

 

11. Лимонът е богат на витамин Ц - силен антиоксидант.

 

12. Малините са богати на целулоза , както и на витамин Ц , който понижава нивото на холестерола , те са богати на киселини , които спомагат за прекратяването разстежа на раковите клетки.

 

13.  Мангото е много богато на витамин Ц , то спомага за укрепване на имунната с-ма , за предотвратяване на артрита и бързото зарастване на рани.

 

14.  Мляко е ниско съдържание на мазнини -  изключително полезно заради калция и бактериите които се съдържат в него.

 

15. Морските дарове са богати на желязо , магнезий , калий и витамин В12 , те спомагат за подържането на функциите на нервите и мозъка.

 

16. Орехи - съдържат само ненаситени мазнини , затова са полезни при сърдечни заболявания.

 

17. Обезмаслено мляко - съдържа битмин А , В2 , Д и калций.Полезно е за зрението и е антиалергично.

 

18. Пшеничен зародиш - богат на витамин Е и магнезий , особено полезен за сърдечната дейност.

 

19. Спанакът не съдържа мазнини , предотвратява влошаването на зрението в напреднала възраст.

 

20. Сьомга както и  скумрията и рибата тон са основен източник на мастни киселини , намаляващи риска от заболявания на сърцето.

 

21. Смокини - съдържат голямо количество  калий и витамин В6 - отговарящ за производството в организма на хормона на удоволствието ( серотонин ) и спомага за понижаване на холестерола.

 

22. Стафидите са основен източник на желязо , което спомага за пренасянето на кислорода към тъкъните.

 

23. Тиква - антиоксидант поради съдържащите се в нея витамин Ц и бета каротин.

 

24. Шарен боб - богат е на фолиева киселина , която намалява риска от сърдечни заболявания , а приемането и по време на бременост от вродени дефекти на бебето.

 

25. Чесън - природният антибиотик.В състава му се съдържа сяра , която намалява риска от рак на стомаха и дебелото черво , понижава кръвното и нивото на вредният холестерол.

 

Повече по въпроса може да видите тук : http://bglog.net/Zdrave

ПОЛЕЗНИ РЕЦЕПТИ

» Виж повече рецепти

Изпрати на приятел
Твоето име:
Твоя e-mail:
Име на получателя:
E-mail на получателя:
Съобщение:
Ново късметче